Wednesday, July 25, 2012

Ramadhan 2012

Assalamualaikum...semoga kita semua berada dalam limpah rahmat Allah selalu hendaknya. Sedar tak sedar, bulan Ramadhan menjelma lagi. Alhamdulillah berkesempatan lagi untuk menyambut bulan yang mulia, yang penuh berkat ini.

Hari ini dah masuk hari ke-5, syukur sangat-sangat sebab umi mampu berpuasa dengan baby yang dah pun masuk usia 28 weeks. Bila diingat balik,rasanya time pregnantkan harith dan hasif,mmg sempat rasa puasa di bulan Ramadhan..

First day puasa aritu,mmg letih sangat rasa..masuk hari ke-2 macam ok sikit..tapi bila ari kerja,penat tu bergandalah nak compare dgn ari-ari tak  puasa...maklumlah nak bawa perut yang makin membesar ni..hehe

Setakat kelmarin,masih lagi mampu untuk menyediakan juadah berbuka dan bersahur untuk seisi keluarga...mmg berazam nak sediakan dengan air tangan sendiri,nak dapat pahala lebih la katakan...insyaAllah. Bukan apa,mmg tak selera nak ke pasar Ramadhan sebab tak tahu cara penyediakan makanan, so solution nya...kenakan rajinkan diri untuk masak.

Lepas berbuka dengan kurma & air,umi ngn abi akan solat maghrib dulu then baru makan nasi. Kemudian abi akan siap-siapkan harith & hasif untuk ke masjid UMP untuk solat isyak dan terawih. Semoga Allah bagi kekuatan untuk umi dan abi tunaikan solat terawih sampai akhir Ramadhan.

Kelmarin,time jemput harith & hasif...cikgu bagitau, harith cakap dia puasa...harith tak nak makan,tapi jam 1 tghari..harith minta nasi ngan cikgu bagitau lapar sangat...hehe...harith harith...umi ngn abi takde pn suruh harith puasa sb tahu dia kecil lagi,belum pn masuk 5 tahun..kami cuma terangkan kenapa kita umat islam wajib berpuasa.

Oklah,sambung tulis kali pulak...semoga kita semua diberi kekuatan untuk menjalankan ibadat puasa dengan sempurna...amin

No comments:

Post a Comment