Tuesday, April 10, 2012

Quit Or Stay???

Assalamualaikum....

Hari ni saya nak coret masalah yang berlegar difikiran buat masa ni..hari khamis lepas, as usual saya akan jumpa bos besar saya di kuantan...dia maklumkan pada saya yang contract lawyers di sana will be expired end of this may and will not be continued due to the facts that cannot be stated here. So, Madam tu nak saya keje kat main office di sana....Adui,rasa nak luruh jantung ni...salary mmg akan naik..dia kata dia akan retire dalam tempoh 3 tahun, so at least ada yang akan take over ofis tu..lagipun tuk belajar, sana mmg good place la sebab big firm compared to Pekan tempat saya kerja ni, kecil la sikit. Mula-mula rasa maybe rezeki baby dalam perut..tapi masalahnya sangatla jauh...saya sudah selesa di sini, dengan ofis,staffs, family....sekarang kami di rumah warden,untuk ke sana kira-kira 50km...dalam sejam...so akan ambil masa 2 jam untuk pergi balik....bos kata saya boleh masuk jam 930 pg dan balik kul 430 ptg...tp tulah,mampukah saya nak berulang sejauh itu setiap hari...

Sungguh saya pening memikirkannya...mula-mula saya ada 2 pilihan..kalau saya nak stay sni..saya harus beli ofis sni yang memerlukan kira-kira 50k tak termasuk modal pusingan untuk belanja bulanan...pilihan kedua, saya akan ke main office...Bila pikir-pikir saya rasa saya belum layak nak buka firm sendiri...masih banyak perkara yang saya harus belajar dan saya rasa mungkin peluang ni datang untuk membolehkan saya gain knowledge sebelum saya start with my own firm..insyaAllah...

So, sekarang ni saya hanya tunggu keputusan daripada diaorang..kalu diaorang jadi beli firm ni, saya mmg akan ke main office...kalu tak,maknanya saya akan stay sini...buat masa ni,saya hanya mampu berdoa,saya serahkan segalanya kepada Yang Maha Esa. Mudah-mudahan Allah bagi saya jalan yang terbaik...Ya Allah, janganlah Kau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri walau sekadar sekelip mata atau kadar yang lebih pendek daripada itu...sesungguhnya engkaulah Yang Maha Mengetahui.

Tujuan saya meninggalkan firm lama saya dan ke mari adalah sebab kesian abi berulang jauh dulu dari umah sewa kami di kuantan...Dan sekarang mungkin saya pula yang akan berulang...Dengan keadaan berbadan dua ni rasanya bukan mudah untuk semua tu..Apapun, saya mohon agar Allah lindungi kami sekeluarga terutama baby dalam perut ni...

Terpikir juga nak jadi housewife macam dulu-dulu tapi rasanya tak sanggup...bagi saya tinggal di rumah adalah jauh lebih penat berbanding dengan keluar bekerja...hehehe..Tapi kalu jadi housewife,bolehlah ikut abi further study next year dengan tiga kanak-kanak ribena masa tu..insyaAllah...hihihi...

No comments:

Post a Comment