Friday, January 21, 2011

Bila Hasif Demam....

Dua hari lepas, ketika sedang bersiap ke tempat kerja, hasif bersin..keluar hingus aka mukus di sebelah kanan hidung, dan di sebelah lagi mukus beserta darah yg agak pekat. Terus menjerit saya memanggil abi yang dah pun berada dalam kereta...ready untuk tempat kerja. Badan hasif tak terlalu panas, subuhnya saya dahpun memberikan hasif ubat. Melihat keadaan hasif yang sedikit ok, saya menghantar harithasif ke rumah pengasuh dan saya ke court ,terpaksa membereskan urusan saya sebentar. Sempat saya meminta pengasuh banyak memberikan hasif minum air kosong. Bertemu teman, sempat saya menanyakan klinik kanak-kanak yang agak baik. Selesai urusan, sy bergegas pulang...pengasuh menelefon memaklumkan hasif batuk-batuk dan muntah-muntah. Hati saya berdebar-debar...hanya mampu terus berdoa agar permata hati saya itu tidak apa-apa.

Sampai di rumah pengasuh, saya ambil harithasif untuk ke klinik pakar kanak-kanak yang terletak di Jalan Beserah. Sampai di sana, orang agak ramai dan saya terpaksa menuggu selama sejam sebelum dipanggil masuk.Mujurlah keadaan hasif nampak stabil dan tiada lagi pendarahan pada hidung. Doktor memaklumkan hasif ada resdung (1st time tahu yg baby pn blh dpt resdung...hehe). Menurut doktor, sebab tu lah hasif berdarah hidung..tambah-tambah bila selesema..

Sayu sungguh melihat buah hati saya demam. Sejak demam ni, dia selalu minta saya untuk memeluknya lebih-lebih kalau hendak tidur. Hasif akan terlena sambil memeluk saya...Sangat sedih melihat si kecil ni tak sihat..
Semalam, memandangkan keadaan hasif masih belum baik,saya mengambil cuti untuk menjaga permata hati saya. Kebetulan, dua adik perempuan saya datang ke rumah..jd harith saya biarkan bermain bersama auntie nya manakala sy menjaga hasif yang sedikit lemah.

Semalam hasif kelihatan sudah baik...sudah mampu bermain seperti biasa. Alhamdulillah.. Gembiranya hati ini hanya Dia yang tahu. Terima kasih Ya Allah kerna menguji kami...membuat diri ini sedar betapa besarnya nikmat kesihatan yang kau berikan selama ini terutama buat permata hati kami ini.
 
budak baru baik demam

buat apa bersungguh sangat tu hasif..




2 comments: