Friday, January 21, 2011

My Homemade Foods

kek jamuan bithday ke-2 harith

menu time jamuan birthday harith

pizza

kek 1st birthday hasif

nasi ngn salmon

tiramisu


guratan...makaroni,cheese,bayam

kek birthday ke-2 harith

gulai udang +telur

kek coklat kukus

nasi +maguro

Tetiba rasa lapar (gara-gara tak makan lunch td)..tetiba rasa mcm nk buat entry psal makanan..makanan yg pernah saya buat sendiri...dulu belajar masak pun lepas kahwin, itupun encik hubby yang ajarkan time ikut pergi sana..hahaha
Lauk mula-mula saya belajar ialah masak kari ayam...dulu encik hubby la cikgu memasak saya,tapi sekarang saya dah pandai pada cikgu....dan saya rsa saya msak lebih sedap dari cikgu saya tu..ekeke..perasan sudah..sure encik hubby marah kalau dia baca ni...hihihi..saje je nk provoke encik hubby,kot2 lah lpas ni dia nk tunjukkan still memasak yg dah lama tak dipraktikkan...bolehla saya bercuti dari memasak..huhu..tapi baru-baru ni ada gak encik hubby offered masakkan kari kambing..sedapnya sekali sekala dapat rsa air tangan suami...bersyukur sangat...

Saya sebenarnya lebih suka buat kek,puding dan seangkatan dengannya...bab-bab masak lauk ni kureng sikitlah tapi untuk menjadi isteri solehah kononya,kenalah merajinkan diri...bak kata orang-orang tua, nak ikat suami mestilah pandai ikat perutnya...betul lah agaknya....



2 comments:

  1. makkk aii..terliur tengok.. nampak byk yg bercirikan makanan jepun ye..

    ReplyDelete
  2. k.azma,itu gmbr time duk sna..skrg xde dh msakan jpn..susah nk cri bhan..tp mskan diaorg mmg simple..even nasi lauk camtu je,pun sdap ;)

    ReplyDelete